dilluns, 13 de gener del 2014

Jo i TU

Pare,
sóc fill vostre i com a fill sé que no sóc fill únic.
Em sento estimat per tu, però em sento com un fill pròdig que malbarata el teu amor.
Poso el meu cor en els meus petits tresors. Uns tresors materials que em fan desgraciat.
Cerco la felicitat on no la puc trobar. La tinc tan a prop que no la sé veure.
Tinc l'essència de la vostra divinitat dins meu, però no paro de mirar enfora.
Ajuda'm a descobrir-te dintre meu perquè comprengui que ets a tot arreu.
En la natura, en totes les teves criatures, en l'ocell que no sembra ni sega, però vós alimenteu.
En els lliris del camp, que no treballen ni filen, però que tenen una bellesa que no sabem reproduir.

Obre el meu cor a través de la meva mirada.
Que et sàpiga descobrir en el pobre. Que en el pobre hi vegi la persona i en la persona a TU.
Que et sàpiga descobrir en el que plora. En ell a la persona i en la persona a TU.
Que et sàpiga descobrir en el qui té fam i en ell a la persona que no és altra que TU.
Que et sàpiga descobrir en el compassiu i en ell a TU que habites en ell.
Que et sàpiga descobrir en qui treballa per la pau, perquè TU li has donat pau al seu cor.

Que et sàpiga descobrir en el malalt, perquè ets en el seu cor, com ets en el meu.
Que et sàpiga descobrir en l'homosexual, una persona que estima i que TU no condemnes com nosaltres.
Que et sàpiga descobrir en la noia que avorta, incapaç de confiar en l'amor que és capaç de donar.
Que et sàpiga descobrir en el pres, que només ansia la llibertat i alliberar-se del seu crim.
Que et sàpiga descobrir en el ric, que no comprèn que és esclau de la seva riquesa i que roba la riquesa que pertocaria al pobre.
Que et sàpiga descobrir en l'injust, a qui no han ensenyat a estimar.

Ai Senyor, tots ells són jo i jo tots ells, i en ells i en jo no hi altre que TU.
Allibera'm del jutge que porto dins. Fes-me entendre que no necessitem qui ens condemni, sinó qui ens estimi.
Ajuda'm a perdonar-me a mi mateix per poder perdonar els altres, perquè tu ja ens has perdonat a tots.
Dóna'm l'alegria necessària per tal de veure't arreu, en tot i en tothom. L'alegria que farà real que TU ets en mi i jo en TU.